måndag 9 juli 2012

SFRO Besiktning


Bilen i backspegeln, på väg till SFRO!
















Då har man varit på den första besiktningen av fyra som skall göras innan bilen är godkänd och kan börja rulla för egen maskin! Besiktning nummer ett gjordes i Tomelilla i Skåne hos en av SFRO´s besiktningsmän. Det hela avlöpte bra, han hade inga synpunkter på konstruktionen utan tyckte det var bra lösningar på allt.
Det jag fick synpunkter på var, tätningen av motorrummet, inga sidospeglar men framför allt så var bromsarna för dåliga!!!
Jo, jag har haft problem med att få ihop bromsarna! De vill gärna bli lite svampiga fastän jag har luftat på alla tänkbara sätt! Min senaste teori är att de bakre oken är för långt uttryckta vid monteringen och att det därför inte går att justera ut dessa tillräckligt innan luftningen!
Jag får ta av trummorna och kolla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar