fredag 16 september 2011

Tillverkning av säteskonsoller

Jag funderade ett tag på att köpa färdiga justerbara stolsskenor men hittade inga som passade tyckte jag. Därför tillverkar jag ett underrede som passar mellan de två skenor som redan finns fastsvetsade i golvet på chassiet. Delar tillverkades utav fyrkantsprofiler och 1,5mm plåt.

Här borras hål för m8 svetsmuttrar som ska hålla sätesprofilen!


Här bockas de tillklippta plåtarna som ska bli säteskonsollerna.


Här är underredena svetsade och de lackerade säteskonsollerna provmonteras. Jag tror jag ska göra fler monteringshål på skenan, på så vis kan man justera sätet fram och tillbaka om man skulle vilja, även om det är lite bökigt att göra det!


Färdig produkt med stol monterad sedd bakifrån!



Så gott som färdig, nu ska den passas in i bilen bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar